Чи покращилися дороги в Україні: що змінилося за 2019 рік

Відремонтованих доріг стало більше, але темпи робіт все ж недостатні

/ Фото: Facebook

В Україні 170 тисяч км доріг загального користування і вони зношені на 95%. "Укравтодор" відповідає за ремонт тільки 46,9 тис. км. За решту – місцева влада.

Минулого 2019 року на дороги виділили рекордну суму – понад 50 млрд. З них на дороги державного значення витратили 18,7 млрд грн.

Що вдалося змінити за рік, розбирався сайт "Сьогодні".

Скільки зробили доріг

"Укравтодор" з початку року ввів в експлуатацію 930,5 км відремонтованих і побудованих доріг державного значення, розповіли сайту "Сьогодні" у відомстві. Ще 1477 км доріг місцевого значення зробили облдержадміністрації.

Ті завдання, які ставилися на рік, виконані, вважає Олександр Кава, ексзаступник міністра інфраструктури.

"Вдалося все, що планувалося. Великий обсяг доріг було виконано на ділянці GoHighway у напрямку Вінницької області. Також зроблена дорога Запоріжжя-Маріуполь. Великий ремонт зроблений на трасі Київ-Одеса в районі кордону Київської і Черкаської областей", – розповів Кава.

Ілюстрація: Укравтодор

Основні відновлені дороги:

  • Н-08 Запоріжжя – Маріуполь. Капітальний ремонт цієї дороги планували розпочати 2016 року, а завершити – 2022-го. Володимир Зеленський підписав указ, щоб цей довгобуд завершили за три місяці. З бюджету виділили майже чотири мільярди гривень.

  • Н-31 Решетилівка – Дніпро. Це перша цементобетонна траса;

  • М-12 Тернопіль – Хмельницький;

  • М-12 Вінниця – Умань;

  • М-05 Київ-Одеса від 128 до 152 км;

  • Р-51 Мерефа – Лозова;

  • М-03 об'їзні дороги Лубен, Покровської Багачки і Красногорівки;

  • Н-09 Мукачеве – Хуст;

  • Н-14 Кіровоград – Миколаїв (повністю Кіровоградська область і північ Миколаївської області);

  • М-15 Одеса – Рені (завершення робіт);

  • Почали будівництво Північної об'їзної Рівне;

  • Почали капремонт траси М-01 від Києва до транспортного вузла в селі в Кіпті, де розходяться траси М-01 і М-02 (на Білорусь і Росію).

Це багато чи мало?

"Темпи відновлення доріг не встигають за темпами руйнування. Щоб цього не відбувалося треба ремонтувати близько 30 тисяч км на рік", – вважає Роман Хміль, голова правління громадської організації "Моя дорога".

Але, з іншого боку, "Укравтодор" зробив багато вірних кроків, зазначає експерт. Наприклад, запущений незалежний контроль якості дорожніх робіт. Також стартував пілотний проєкт зі впровадження контролю зважування фур. Це надзвичайно важливо, перш ніж почати ремонт дороги. Потік вантажівок може зруйнувати дорогу за рік-два. Цієї осені запрацювали в тестовому режимі перші два майданчики системи зважування вантажівок в русі Weight-in-Motion (WiM)

До того ж, за перевищення ваги ввели високі штрафи:

  • перевага від 5% до 10% – в розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн);

  • від 10% до 20% – в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів (17 тис. грн);

  • понад 20% – в розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34 тис. грн).

"Є правильна стратегія і перші кроки. Але наступний рік все ж буде роком, коли будуть наздоганяти темпи руйнування, а не випереджати", – вважає Юрій Хміль.

Нагадаємо, в липні президент Володимир Зеленський підписав указ про поліпшення якості доріг. У ньому йдеться про впровадження в дорожньому будівництві незалежної системи контролю якості доріг, а також про створення умов використання новітніх технологій і матеріалів в ході будівництва, реконструкції, ремонту доріг.

Раніше новини "Сьогодні" розповідали, як на Закарпатті спробували прокласти дорогу за канадською технологією.

00:00:00 / 00:00:00