Навіть якщо ви працюєте з дому, потрібно дотримуватися графіка і дрес-кода
З середини березня в Україні діє карантин, деякі фірми і компанії зовсім закрилися на цей період. За оцінками аналітиків, на роботу перестали ходити близько трьох мільйонів українців, і це тільки з тих, хто офіційно працевлаштований. Багато компаній відправляють співробітників у неоплачувані відпустки, багато – перевели співробітників на віддалену роботу. Ми з'ясували у експертів, які плюси і мінуси роботи з дому, а також як бути продуктивним в таких умовах.
Плюси роботи з дому
Деякі українські фахівці навіть не помітили цього переходу на віддалену роботу, тому що і в звичайний час працювали на дому. Але для багатьох робота з дому стала справжнім викликом, адже збилися звичні графік і ритм життя. Але зате це допомагає істотно заощадити час на дорогу, затори й уникнути вічних товкучок в переповненому транспорті.
"Економія часу на дорогу – це важлива перевага, адже вона може становити до 3 годин у деяких випадках. Але крім того, є й економія грошей, причому ця сума може досягати 50-100 грн в день", – розповідає Денис Нікітчук, директор інтернет-супермаркету програмного забезпечення Softkey.ua.
Михайло Каліткін, співзасновник компанії-розробника освітніх технологій ENSOF, також зазначає, що коли працюєш з дому, з'являється більше часу для вирішення поточних питань.
"Збільшується персональна відповідальність для кожного співробітника в плані реалізації завдань, що є хорошим поштовхом для професійного і командного зростання. З'являється додатковий час на самоосвіту: завжди під рукою книга, або відеокурс, які можна подивитися або почитати в перервах між завданнями ", – каже Каліткін.
Крім цього, працюючи вдома, можна щодня не підбирати вбрання, не витрачатися на обіди в кафе біля офісу або ж не збирати судочки з їжею. Алена Прядка, менеджер по персоналу DOK.ua, каже, що віддалена робота дає можливість довше поспати і приділяти більше часу сім'ї і близьким.
"Ми можемо трохи довше поспати, або приділити час сім'ї, іншим власним інтересам рівно настільки більше, скільки б пішло часу на ранкові збори в офіс і на дорогу. Також є можливість організувати і проконтролювати дітей, які теж вчаться віддалено", – зазначає Прядка.
Читайте також:Карантин і самоізоляція депутатів: як буде працювати Рада в умовах пандемії
Мінуси роботи з дому
Проте, мінусів у всій цій ситуації досить багато, а особливо для тих, хто звик працювати в офісі.
"Тим, хто в основному проводить свій робочий час на роботі, – складно організуватися, оскільки більшість не звикли змінювати звичний спосіб життя і виходити із зони комфорту, або ж є складнощі в самій роботі, яку майже неможливо організувати у віддаленому форматі (все залежить від специфіки бізнесу), якісь виробничі моменти не зробиш віддалено", – пояснює Інна Ковальчук, керівник Київського публічного агентства комунікацій/PR.
Вона додає, що також на людях негативно позначається вся ситуація навколо, що провокує нестабільний емоційний стан, з якого нелегко буде вийти після закінчення карантину.
Микита Костоглод, співзасновник компанії по онлайн-маркетингу INBED, каже, що на віддаленій роботі з робочою продуктивністю починає конфліктувати домашній затишок.
Читайте також:Київ на карантині: скрізь черги, а в магазинах – порожні полиці
Тамара Кучугурна, директор з розвитку сервісу обміну електронними документами "Вчасно", розповідає, що складно працювати, коли поруч діти та інші члени сім'ї.
"Звичайно, не вистачає живого спілкування з колегами, і деякі питання вирішуються повільніше, ніж зазвичай. Проте, контакти стали більш цільовими і результативними", – ділиться досвідом Кучугурна.
Як організувати роботу вдома: поради і Лайфхак
Самоорганізація – це не так просто, як здається, і для того, щоб ефективно і продуктивно працювати вдома, ми попросили експертів поділитися порадами. Перше, що радять – дотримуватися режиму і дотримуватися дрес-коду, а не працювати в піжамі.
"Дотримуйтеся офісного дрес-коду. Як ви знаєте, одяг впливає на продуктивність і настрій. Ви все также працюєте, просто вдома. І так, досвідчені фрілансери можуть не дотримуватися цього правила. Але вони, як ніхто знають, як це впливає на їх робочий настрій", – зазначає Костоглод.
Оксана Вогнева, Head of Recruitment and Management Practice в компанії Jooble, додає, що потрібно зафіксувати робочий час і налаштуватися на виконання робочих завдань.
"Не відволікайтеся на побутові питання. Дотримуйтеся режиму: вставайте в певний той самий час, як і при роботі в офісі. Зекономлені хвилини або години на дорогу ви можете витратити на особистий розвиток. При дистанційній роботі найкраще ділити завдання на підзадачі та збільшувати кількість дедлайнів – так більше шансів утримати в фокусі весь обсяг запланованої роботи", – радить Вогнева.
Гліб Трофимчук, менеджер зі зв'язків з громадськістю ЕРС-інжиніринг, каже, що важливо планувати завдання на день, а в кінці дня звірятися з цим планом.
"Ефективна робота можлива за умови, що ви виключіте відволікаючі фактори – сайти, соцмережі і, звичайно ж, домашніх. У години роботи намагайтеся максимально усамітнитися від них. Але не забувайте про перерви, щоб мозок мав можливість переключитися і відпочити. Також не уникайте фізичної активності – досить щопівгодини вставати і розминатися на місці", – каже Трофимчук та додає, що потрібно намагатися не піддаватися панічним настроям.
Не менш важливо – організувати своє робоче місце. Працювати на ліжку – не найкраща ідея, тому що до кінця дня у вас точно буде боліти спина, та й продуктивність явно знизиться. Робоче місце будинку повинно бути зручним і комфортним, про що потрібно подбати заздалегідь. Природно, не варто забувати і про спілкування з колегами.
"Підтримуйте команду. Крім карантину і роботи є різні теми для обговорення. Це важливо, коли ви працюєте віддалено. Наприклад, ми влаштовуємо кумедні флешмоби: фотографуємо свої робочі місця, домашніх тварин, скидаємо жартівливі пророкування гороскопів, робимо селфі в екстравагантних капелюшках і образах. В іншому випадку – співробітники вигорятимуть, життя перетвориться на суцільну роботу, страх за майбутнє", – ділиться лайфхаком Олена Козина, комерційний директор Prom.ua.
Не варто відмовлятися і від щоденних робочих ритуалів. Ольга Хмеленко, керівник відділу маркетингу гіперпростору оголошень IZI.ua, розповідає, що їх команда перейшла на віддалений режим роботи за один день. Вони продовжують робити все те, що робили в офісі, наприклад, підводити підсумки тижня і розповідати про свої результати, тільки тепер роблять це в загальних чатах.
"Ще допомагають звичні ритуали, які у нас були в колективі. Наприклад, щоранку ми ходили пити каву, обговорювати плани на день і просто базікати. Зараз ми робимо так само, тільки онлайн ", – підсумувала Хмеленко.
Тому, працювати з дому цілком можна дуже продуктивно і цікаво, а на додачу до цього з'явиться ще й багато часу на себе і своїх близьких.